🍒 op de taart

2 augustus 2019 - Windeck, Duitsland

We worden door de wekker gewekt, op zich heeft iedereen goed geslapen maar we moeten wel wennen om met zijn allen op een kamer te liggen. We luieren nog wat en gaan daarna snel naar beneden voor het ontbijt. Een zeer uitgebreid ontbijt, zo veel te kiezen, echt heerlijk en ook nog veel gezonde dingen en natuurlijk pancakes. We smullen ervan. Na het ontbijt nog een een bakkie koffie in de zon en dan laatste dingen in de auto en we zijn weer klaar voor vertrek.

We hoeven vandaag maar 295 kilometer, dit is goed te doen. Toch wel weer wat files en nog een stuk binnendoor. We zijn beland in het gebied net boven Köln, Windeck in Nordrhein Westfalen. Super mooi, heuvelachtig en heel groen. Na wat omleidingen is het inmiddels na drieen en onze magen beginnen nu echt te knorren. We kunnen niet direct iets vinden dus besluiten om bij een supermarkt te stoppen. Gelukkig zit hier ook een goede bakker bij waar we een lekker broodje scoren. Snel nog wat bij de supermarkt voor bij de boomhut. Helaas kunnen we hier niet de pin betalen, dus straks maar weer wat pinnen voor de zekerheid.

Nu op zoek naar de boomhut, de navigatie stuurt ons een doodlopende straat in maar we kunnen de boomhut niet meteen vinden, dus de eigenaresse maar eens bellen. Ze legt ons het uit en ze geeft me nog een compliment voor mijn goede duits.... Haha Jeroen zegt daarna dat ik alleen maar ja en nein heb gezegd..... Het ging mij ook te snel waar het nu precies was dus toch nog even zoeken. Uiteindelijk blijkt dat we iets te ver zijn gereden en zien de boomhut zodra we stukje terugrijden.

Het ziet er supergaaf uit, niks ontbreekt, een keuken met luxe koffiezetapparaat en een badkamertje met bad. Wel moeten we zelf onze bed nog opdekken, maar dat doen we straks anders kunnen we nergens meer bij. Lenneke vindt het eerst eigenlijk helemaal niks maar later vindt ze het toch wel gaaf. Overal zijn ramen, dus je kunt overal naar buiten kijken, maar dat wil ook zeggen dat je morgen vroeg gewekt wordt door het ochtendlicht. En wij zijn heel donker gewend door onze rolluiken thuis.

Daarna gaan we een stuk wandelen en het dorpje verkennen. Zeker omdat de dorpjes onderweg niet echt toeristisch waren. Gelukkig blijkt dat het hier wel zo is, veel bedrijvigheid met de biergarten. Een gezellige relaxte sfeer bij het water, helaas hier wel veel wespen. We maken nog wat rare selfies die eigenlijk heel leuk zijn. Na een lekker biertje en een grote wespenmoord besluiten we maar te gaan. Je kunt hier alleen pizza's bestellen bij een foodtruck, maar omdat we gisteren ook al pizzas hebben gegeten besluiten we nog even verder te lopen. We komen bij een echt duits dorpsrestaurant, we eten heerlijk onze laatste vakantie maaltijd. En dan voor dat het donker wordt snel naar onze boomhut. De meiden gaan even chillen, er is namelijk ook wifi in de boomhut. En wij gaan buiten op de uitkijk. Voor ons in de wei zien we sporen van dieren die er gelopen hebben. Misschien hebben wij ook geluk om ze te spotten.

Het wordt echt flink donker dus we besluiten om toch maar te gaan slapen. Morgen zal het wel vroeg dag zijn. We hebben twee slaapbanken, die van de meiden is heel smal en de dekbedden lijken echt wel eenpersoons. Dus dat wordt vechten om een stuk dekbedje vannacht. Val in een lichte slaap, maar merk dat ik continue alert ben op de geluiden. Om 1 uur ben ik klaar wakker, en kan de slaap niet meer vatten. De kinderen slapen onrustig en praten in hun slaap. Ik ga nog een keer buiten kijken, maar helaas geen dieren. Om half 5 val ik toch in slaap. Om 8 uur is iedereen weer wakker, dus valt nog wel mee. Snel wat kleren aan en weer naar buiten. Maar helaas geen dieren. Dan maar lekker in het houten bad, het duurt lang voor dat bad vol is. Dat maakt de gebroken nacht weer goed. De meiden maken nog een mooie tekening voor in het gastenboek. Dan nog wat foto's en dan moeten we toch de boomhut achterlaten. Het was zeer speciaal maar prima voor een nacht.

We zullen weer blij zijn dat we vanavond weer lekker in ons eigen bedje liggen. Nu gaan we lekker ontbijten bij de bakker in het dorp, helaas zijn er weer veel wespen. Dus snel dooreten zodat we weer snel in de auto kunnen zitten.

Gelukkig hoeven we nog maar 250 kilometer, en vooral Lenneke wil graag naar huis. Is ook wel intensief, 14 dagen slapen bij elkaar op de kamer en geen vriendinnen in de buurt en dan alles samen doen met je ouders 😫.

Tevreden rijden we naar huis, 3500 kilometer op de teller, lekker uitgerust ( vannacht niet meegeteld), veel mooie dingen gezien en vooral veel lol samen gehad 😍😂

Voorzichtig hebben we het al over de lokatie van volgend jaar....... Wie weet tot volgend jaar 🤓

1. Angelique:
    Goeie foto’s 😂
    Nu lekker thuis nagenieten
  2. Monique Lodewijks:
    3 augustus 2019
    Mooi Jeanette! Leuk al die verhalen, je kunt mooi schrijven.
    Inmiddels weer lekker thuis in jullie eigen bedje.
  3. Marjet:
    3 augustus 2019
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. En terug kunnen kijken op een mooie vakantie. Was leuk om jullie zo te volgen.😘
  4. Karin:
    3 augustus 2019
    T was zeker leuk om jullie vakantie zo te volgen.
    Tot zondag; dan zijn wij ook weer in Middelbeers