Balaton

26 juli 2019 - Balatonmeer, Hongarije

Helaas geen winst voor mij......... Ik laat ze gewoon winnen, is wel zo gezellig 😜.

Vandaag een rustig dagje aan het meer gepland, het zonnetje schijnt dus dat gaat goed komen. Tijdens ons ontbijt worden de plannen al gewijzigd. De vader van de huisbaas vraagt of dat we willen water skiën . Lijkt ons wel gaaf.... Dus hij gaat iemand bellen. En diegene kan vanavond. Dus we passen onze plannen aan.

We blijven nog even lekker bij het zwembad en rond een uur of 13.30 krijgen we trek en rijden we richting het schiereiland Tihany. We stoppen onderweg voor een heerlijke taart, de meiden een oreo-tarte en ik ga voor een cheesecake. Jeroen heeft meer honger, dus gaat voor een sandwich..... de taart was lekker en we zaten  ook lekker rustig, lekker weg van de drukte van de balatonmeer. Daarna rijden we door naar het plaatsje Tihany, een toeristische trekpleister....het is warm en ik krijg niemand enthousiast om even rond te wandelen. Dus snel wat leuke foto's en door.

Snel naar de Aldi en dan voorbereiden voor het water skiën. Iedereen is enthousaist, maar Lenneke vindt het wel een beetje spannend. We rijden naar het meer waar de schipper ontmoeten. Het is een soort van zeilboot met een motor. Het is helaas windstil, dus we varen met de motor het meer op. Echt prachtig, en nu zien we pas hoe groot het is, en heel rustig. Het is inmiddels na 18.00 uur en nog heerlijk op het water. We merken al dat de schipper niet erg spraakzaam is, we vragen wat dingen in het duits maar we krijgen maar korte antwoorden terug. De kinderen moeten voor de veiligheid een zwemvest aan. We snappen het, want we gaan tenslotte water skiën. Midden op het meer gaan we alvast lekker in het water. We zijn enthousaist, het water is lekker warm en Lieske springt regelmatig vanaf de boot het water in. Lenneke vindt vooral de waterplanten eng maar vindt het uiteindelijk ook wel lekker in het water.

Daarna gaan we achter de boot aan een soort boei hangen, de boot sleept ons mee. Het is nog steeds windstil, dus de zeilen vangen geen wind. We vragen of we harder mogen en of dat we nog gaan water skiën. We krijgen een kort antwoord.... Iets met politie. Hij kijkt ook regelmatig rond op het meer, en is continue aan het bellen. De twee uur waarvoor we betaald hebben tikken door.... Nog steeds geen waterski gezien. We genieten toch wel van het boottochtje maar er klopt iets niet ,morgen toch maar eens aan de huisbaas vragen, of wij hebben iets verkeerd begrepen hebben. Zelf denken we dat je hier niet hard mag varen, je ziet nergens in de havens speedboten......

Jammer we hadden ons verheugd op dit avontuur maar het was zeker de moeite waard om te varen op het meer. Thuis lekker een hamburger op de BBQ. Kortom, het was weer een topdag!

Morgen gaan we naar Boedapest, dus we redelijk vroeg uit de veren, dus jó éjt ( trusten in hongaars) 😘

1. Angelique:
    26 juli 2019
    Lekker genieten, ook al gaat niet alles zoals je zou willen 😘
  2. Moniek:
    26 juli 2019
    Leuk met jullie mee te reizen
    Europa is verrassend mooi😍
  3. Marjet:
    26 juli 2019
    Jammer van t waterskiën, Maar toch lekker afgekoeld in het Balaton. Veel plezier in Boedapest💖