Laatste dag in Vienna

21 juli 2019 - Wenen, Oostenrijk

Vandaag vroeg uit de veren... We gaan naar de show van de spaanse paardenschool. Het is gelukkig minder warm en we voelen zelfs enkele regendruppels.

De show wordt gehouden in een mooie zaal midden in het centrum van Wenen. De paarden zijn nu op zomervakantie in Wenen. Het is een complete show met dansen met de paarden,  paarden met karretjes en zelfs de veulentjes stelen de show. Vorige jaar zijn we in Spanje naar de rijschool geweest, alleen  was er toen geen show. Helaas geen spectakel waar Lieske op hoopte. Lenneke is dik tevreden.... 😍.

Daarna nog wat door de stad geslenterd, helaas zijn hier alle winkels dicht op zondag. We komen nog wel pinocchio tegen. Daarna pakken we weer de bus, we gaan naar Donau Island. Helaas is het bewolkt, en we hebben het niet echt warm. Het ziet er uit als strijp S , maar de eettentjes vallen een beetje tegen. We kiezen uiteindelijk voor een grieks-mexicaaans restaurant. Het eten is prima en de zon komt zelfs even kijken. Later pakken we een koffie bij een hippe tent..... Waar de prijs van de koffie ook hip is 😠. Lieske besluit om in de Donau te gaan zwemmen. Mensen kijken vreemd op als haar kleren uittrekt en er in duikt. Het water is heerlijk, maar wel een beetje vies.

Daarna gaan we richting ons appartement , maar eerst nog snel langs het Hundertwasserhaus. Een appartementencomplex dat is ontworpen door de kunstenaar Hundertwasser (toevallig hè). Vroeger zag het er mooi uit, nu groeien er dan 200 bomen en struiken op de balkons. Wel bijzonder zoveel groen midden in de stad.

Nu wat chillen en dan de laatste avond in Wenen. Morgen vertrekken we naar ons huis met zwembad in Hongarije. We hebben er zin in!! We kunnen wel wat verkoeling gebruiken.

Tot morgen in Hongarije.

1. Moniek:
    22 juli 2019
    Heerlijk meegenieten vanaf hier
    Veel plezier in Hongarije
  2. Angelique:
    22 juli 2019
    Goeie reis naar Hongarije!