Lang zal ze leven......

19 juli 2019 - Wenen, Oostenrijk

Jippie eindelijk 12 jaar..... Vandaag is Lieske jarig!

Vanochtend flink verwend met kadootjes en een verjaardagslied. We hebben besloten om het vandaag rustig aan te doen, we hebben eerst uitgebreid ontbeten in een hippe tent en we zijn daarna naar het stadspark gelopen. De rivier Donau loopt hier doorheen alleen het is maar weinig water. Geen kanotocht voor ons.... Stond ook niet op ons to do lijstje.

Na wat slenteren door de mooie straten is het natuurlijk tijd voor taart.... 12 jaar moet tenslotte gevierd worden. Daarna gaan we lekker luieren in ons appartement.

Lieske mag vanavond kiezen waar we gaan eten.... Geen moeilijke keuze. Het wordt sushi. Er zijn opvallend veel aziatische restuarants hier in Wenen. Na het eten gaan we naar het reuzenraad van Wenen, bijna 65 meter hoog. Mooi uizicht van de skyline van Wenen...... Maar beneden is er een grote kermis. Lieske vindt het geweldig, grote achtbanen, wildwaterbanen, vrije val etc etc. Na een ritje in de achtbaan zijn wij er al weer klaar mee, onze sushi is goed gehusseld maar Lieske kan er niet genoeg van Krijgen.

De meiden blijven het raar vinden dat we in Oostenrijk zijn. Het lijkt hier meer op Spanje of Portugal, bij Oostenrijk hoort sneeuw, skiën en bergen.  Moet zeggen dat er hier ook wel veel nationaliteiten rond lopen dus we snappen het wel.

Morgen gaan we de toerist uihangen, we gaan busje hoppen. Alleen we hebben de verkeerde geboekt.... Geen nederlandse taal... Misschien morgen dus maar kort verhaal als we de koptelefoon op de japanse uitleg laten staan 😄

Guten nacht! 😘

1. Angelique:
    20 juli 2019
    Veel plezier in de bus!
  2. Moniek:
    20 juli 2019
    Dit ziet eruit als een goed begin van de vakantie, veel plezier vandaag