Dag(je) Hongarije

31 juli 2019 - Nürnberg, Duitsland

Gisterochtend was het al lekker warm toen we wakker werden. Voor het ontbijt nog even via google kijken of dat er nog iets leuks te doen is in de omgeving. Misschien naar het grootste meer van Oostenrijk, even kijken hoe ver het rijden is.......ruim 50 kilometer maar meer dan 1 uur reistijd.... Pff daar is het te warm voor. En daarbij moeten we morgen al 600 kilometer rijden dus de beslissing is snel gemaakt. We blijven lekker bij de zwemvijver. Dus na het ontbijt een bedje scoren en lekker luieren. Het is warm, maar er waait een lekker windje dus heerlijk voor een rustige dag. Na de lunch lekker even binnen netflixen want het is echt warm.

Later op de middag lekker weer verder luieren bij het water, Lieske ligt zo veel ze kan in het water, ze heeft inmiddels ook een nederlands meisje leren kennen waar ze een gezellige middag mee heeft.

'S avonds besluiten we weer in Oostenrijk te gaan eten, dit stuk van Hongarije is echt armmoedig en er zit geen leuk dorpje in de buurt. Dus paspoorten in de tas en gaan..... Komen we bij de grensovergang..... Geen douane 😠. Tja, geen structuur.

We eten weer heerlijke oostenrijke kost, heerlijk buiten tot een uur of 10. Daarna lekker op tijd naar bed, morgen vertrekken we naar Duitsland.

Vanochtend gaan Jeroen en Lenneke naar de supermarkt in Hongarije om de hongaarse florinten op te maken. Viel blijkbaar niet mee,ze hebben flink wat wijn en chocolade gekocht maar het geld is nog niet op. Dan straks maar even bij de benzinestation kijken.

Voor het ontbijt nog even slim de koffers inpakken, we gaan vandaag namelijk naar een hotel in Nurnberg en daarna naar de boomhut. Dus dan is fijn als we niet alles meer uit de auto moeten halen. Om 11 uur zijn we vertrokken, we rijden nog een heel stuk door Hongarije, het is een land met mooie natuur maar toch heeft het iets treurigs... Te veel contrast van arm en rijk. In de kleine dorpjes zie je echt de armoede en in de wat grotere steden ziet er alles veel beter uit. Maar nergens zie je rotzooi, het is wel allemaal opgeruimd.

Bij de allerlaatste benzine station ga ik nogmaals het geld opmaken, ik bestel 2 grote koffies, nog wat snoep, chips en heel veel kauwgom 😜. Het is me gelukt.... Het geld opbrassen, maar de grote koffies niet, krijg 2 espresso. De taal is ook echt een probleem, de meeste hongaren spreken geen duits of engels. Maar de espresso smaakte goed.

De drukte op de weg valt op zich mee maar er zijn weer veel wegwerkzaamheden. we moeten 600 kilometer naar Nurnberg, we doen er 7 uurtjes over. We vertekken met 33 graden en onderweg daalt de temperatuur naar 17 graden. In Nurnberg is lekker weer, wel bewolkt maar 24 graden. Snel ingecheckt en dan kan Lieske weer plonsen. Er is een klein zwembad bij het hotel. We drinken een drankje en besluiten dat we naar een pizzaria lopen hier in de buurt. De pizzeria ziet er niet mooi uit maar het is druk. We bestellen een pizza en de meiden een pasta. Het is allemaal vers gemaakt en het smaakt goed.

Dan maar weer terug naar het hotel, we liggen vandaag met zijn 4-en op een kamer. Dat wordt gezellig op zo'n klein kamertje. Kunnen we alvast wennen aan de boomhut.