Busje komt zo......

20 juli 2019

Vandaag belooft het een warme dag te worden. Heerlijk om lekker uit te waaien op de dubbeldekker van de toeristenbus.

Wenen is een mooie historische stad met vele mooie gebouwen en historie. Helaas geen nederlandse gids in ons buske.... Dus moeten we het doen met engels, duits, spaans, portugees, japaans, russisch en andere wereldtalen. De kinderen beginnen heel enthousiast naar de engelse gids te luisteren maar haken al snel af. Jeroen vertaalt nog veel maar het is warm dus de meiden raken snel afgeleid en zitten al snel naar hun eigen muziek te luisteren.

Er wordt ook zoveel verteld en ik moet  zeggen dat we door de warmte ook wel klaar zijn na 2 uur. We besluiten uit te stappen bij de Donauturm, in deze toren kun je lunchen en doordat ie ronddraait kun je  continue over de stad kijken (360 panorama). We zijn aan de late kant voor het buffet en besluiten toch lekker in de tuin te lunchen. Een goede keuze blijkt achteraf..... Heerlijk gegeten en als toetje een lekkere eismarillenknödel (ijsbol met daarin abrikozen).... Echt heerlijk. de meiden hebben ook wel weer zin in een kort bustochtje. We komen nu in het nieuwe gedeelte van de stad. Veel nieuwbouw en langs de rivier Donau allerlei leuke eettentjes en veldjes waar heerlijk kunt luieren en een frisse duik nemen in de rivier. We besluiten dat we dit morgen gaan doen, een lekkere verkoeling.

We gaan door met onze bustocht, het is inmiddels 33 graden. we moeten na de groene en rode lijn ook nog de blauwe lijn. Stel dat we iets missen...... De meiden denken daar anders over 😆. We komen langs het mooie paleis van Sisi met de mooie tuinen. Ik durf niet vragen of we zullen uitstappen voor een wandeling ...... Op een eindstation is een heerlijke verfrissing.... Lieske gaat er meteen doorheen maar is meteen doorweekt. Levert wel meteen een gave foto op voor haar Insta account😃.

Nu is het tijd voor een pizza! Bis morgen...... Ciao!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade