Relax..... It's our holiday!

24 juli 2019 - Balatonalmádi, Hongarije

Zo, dat is lekker...... Effe lekker niks, luieren, een frisse duik in zwembad, boekje lezen, nageltjes lakken, lekker uitslapen, series kijken en spelletjes doen tot middernacht!

Dat is vakantie voor familie Pax, voor de een iets meer zwembad, voor de ander iets meer boekje lezen of serie kijken. En dat kan in dit heerlijke huis dicht  bij het Balatonmeer.

Gisteren hebben we niks ondernomen, alleen effe boodschappen gedaan. Weer eens een keer lekker thuis eten. Uiteten is super maar als je al enkele dagen  2x buitenshuis hebt gegeten smaakt de eigen gemaakte spagetti heerlijk.

Het is hier lekker rustig, we hebben het zwembad voor ons alleen en dat is heerlijk met dit weer. Ook een lekker groot terras, waar je lekker kunt eten of luieren. 'S avonds koelt het flink af en het is al vroeg donker namelijk al om 21.15 uur.

Vandaag na het late ontbijt zijn Jeroen en ik op onderzoek uit gegaan. Even lekker een stuk wandelen naar het Balatonmeer. Het is al flink warm maar gelukkig kunnen we regelmatig in de schaduw lopen. Als we bij het Balatonmeer aankomen valt het ons meteen op dat je eigenlijk niet makkelijk bij het meer kunt komen. Overal zijn er hekken, privegrond, hotels of je kunt naar een soort betaald strandpark. Ziet er erg massaal  uit..... Vinden we eigenlijk niks dus straks maar eens kijken of we iets anders kunnen vinden.

Na een drankje op het terras nog langs de bakker en dan terug naar de meiden. We hebben onze stappen weer behaald dus we kunnen weer in de relaxmodus 😜.

We zijn nu twee dagen in Hongarije en we snappen echt niks van de taal. Is echt geen vergelijking met een andere taal, erg moelijk met alle tremas en andere tekens. Gelukkig spreken ze hier ook wel wat duits of engels.

Ook zeggen wij het Balatonmeer alleen in Hongarije noemen ze het Balaton, wat al staat voor meer dus we zeggen het dubbel. Het wordt ook wel de hongaarse zee genoemd, vanwege de  kleur en omdat Hongarije geen zee heeft. Het is inderdaad een mooi meer, de heldere blauwe kleur en is lekker van temperatuur.

Vanavond zijn we lekker gaan eten. Het is wel een zoektocht voor een leuke tent, het is of heel massal en alla de costa del sol of bijna bij de hongaren thuis. We hebben hier in de buurt een goed restaurant maar die is vandaag gesloten. Dus op zoek naar een ander, we hebben er een gevonden en het was echt goed. Heb natuurlijk de goulash soep besteld. Is heel anders als bij ons, het is een heldere soep met heel veel smaak. Echt lekker, en ook een beetje pittig maar hij viel bij ons alle goed in de smaak. Nog even bij de vriendelijke serveerster gevraagd waar we moeten zijn voor een prive strandje... Die zijn er niet veel, maar we hebben weer een mooie bestemming voor morgen.

Thuis wil Lieske nog zwemmen in het donker..... Maar helaas kunnen we geen lampjes vinden bij het zwembad.... Dus wordt het weer een potje sushi go spelen  (kaartpel).

Hopelijk kan ik de andere een keer verslaan.... Lucky my 🍀!

1. Marjet:
    25 juli 2019